Obilježen treći po redu Dan prirodnih nauka u Federaciji BiH

Datum obavijesti: 21/11/2016

Treći po redu Dan prirodnih nauka u Federaciji BiH obilježen je u petak, 18.11.2016. godine, na Prirodno-matematičkom fakultetu Univerziteta u Tuzli.

Ovu manifestaciju, tradicionalno, organizira Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke, u saradnji s prirodno-matematičkim fakultetima univerziteta u Sarajevu i Tuzli te Fakultetom prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru.

Dan prirodnih nauka u FBiH ove godine je u znaku obilježavanja 110 godina od rođenja nobelovca Vladimira Preloga (Sarajevo, 23.07.1906. – Zűrich, 07.01.1998.), a manifestacija je održana pod nazivom „Razvoj prirodnih nauka od doba Osmanlija do danas“.

Dekan Prirodno-matematičkog fakulteta u Tuzli Vedad Pašić smatra da su prirodne nauke fundamentalne nauke na svakome univerzitetu i društvu.

Onoliko koliko ulažemo u prirodne nauke i koliko se interesiramo za njih, toliko ćemo imati mogućnosti razvoja cjelokupnog naučno-istraživačkog rada i praktičnog rada vezanoga za nauku“, ističe Pašić.

Prema riječima voditeljice ovog projekta prof.dr. Aldine Kesić, cilj manifestacije jeste uključiti studente u naučno-istraživački rad te ostvariti saradnju prirodno matematičkih fakulteta na području BiH, ali i popularizirati prirodne nauke, koje su na margini, a predstavljaju temelj za razvoj nauke.

U skladu s mogućnostima koje imamo, iako je teško raditi istraživanja iz prirodnih nauka, mi se nalazimo na visokom nivou, naučnici s tuzlanskog univerziteta objavljuju zapažene radove u značajnim časopisima“, ističe Kesić.

Studentica četvrte godine Prirodno-matematičkog fakulteta Univerziteta u Tuzli Irna Zenunović ističe kako je cilj ovog projekta uspostavljanje komunikacije između studenata, ali i profesora, kako s bh. univerziteta, tako i s inozemnih.

Inače, sudjelovanjem u ovakvim manifestacijama, Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke potvrđuje svoju opredijeljenost da kontinuirano inicira i podržava projekte koji imaju za cilj populariziranje nauke i naučno-istraživačkog rada u javnosti, a posebno među učenicima i studentima.

Upravo je naučno-istraživačka djelatnost u Evropskom prostoru visokog obrazovanja i istraživanja po svojoj važnosti smještena u istu ravan sa nastavnim procesom, pri čemu se posebna pažnja posvećuje uključivanju studenata u istraživački rad, dok populariziranje nauke predstavlja bitan segment društva zasnovanog na znanju i njegovoj primjeni.