Nadija Bandić: Planirano da školska godina počne sa učenicima u školskim klupama

Datum obavijesti: 27.08.2021.

Pomoćnica ministra za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje Nadija Bandić komentarisala je za N1 TV početak nove školske godine te istakla kako je planirano da nova školska godina počne sa učenicima u školskim klupama i interaktivnom, “živom” nastavom, a govorila je i o udaru na kućni budžet zbog početka školske godine.

Pored toga, što se u ovim neizvjesnim vremenima punim iskušenja i okovani strahom od novog razbuktavanja pandemije, na početku i ove nove školske  2021/2022. godine suočavamo sa izazovom balansiranja između zdravstvenih rizika i rizika od prekida kontinuiranog odgojno-obrazovnog procesa u učionicama i svih implikacija koje ono nosi sa sobom, posebno u domenu zaštite mentalnog zdravlja djece, njihovog adekvatnog razvoja i poticajnih i kvalitetnih uslova za učenje, roditelji se suočavaju i sa novim udarom na kućni budžet, u želji da svoje školarce pripreme za novu školsku godinu“, istakla je Bandić.

Kako je navela, na osnovu informacija sa kojima raspolaže Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke planirano je da nova školska godina počne sa učenicima u školskim klupama i interaktivnom, “živom” nastavom u stvarnim učionicama, uz poštivanje epidemioloških mjera, ako se ne desi nagli porast broja zaraženih, što će, onda, zahtijevati revidiranje ove odluke i drugačiji oblik organizacije nastave.

Ako kombinirani model nastave bude zastupljen, a u nekom vidu zasigurno hoće, ili ako epidemiološka situacija bude zahtijevala online nastavu u punom kapacitetu, bit će, naravno, neophodno da učenici raspolažu adekvatnom opremom za njeno odvijanje. Međunarodne organizacije su, u saradnji sa ministarstvima obrazovanja u prethodnom periodu pomogle u nabavci tehničke opreme, a u okviru projekta ‘Ostanimo povezani. Sad više nego ikad’ BH Telecom je pružio podršku građanima kako bi im život u ovim vanrednim okolnostima učinio lakšim,  omogućivši besplatan pristup internetu za veliki broj učenika i učestvujući u nabavci laptopa i tableta. Pored adekvatne tehničke opremljenosti, roditelji moraju nabaviti i udžbenike, školske torbe, sveske, olovke, bojice, pernice, odjeću i obuću, što zahtijeva velika finansijska sredstva“, navodi pomoćnica ministra.

Kada su udžbenici u pitanju, kako je istakla Bandić, cijena seta udžbenika utvrđuje na osnovu broja nastavnih predmeta zastupljenih u određenom razredu i, naravno, cijene svakog pojedinačnog udžbenika (koja varira od izdavača do izdavača). Dakle, na osnovu Okvirnog nastavnog plana i programa za devetogodišnju osnovnu školu, na osnovu informacija sa kojima raspolaže Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke, cijena kompleta udžbenika kreće od oko 40,00 KM (1. i 2. razred) do oko 140,00 KM (7. 8.i 9. razred) za osnovnu školu, odnosno od oko 180,00 KM do 190,00 KM za srednju školu.

Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke je i ove je godine potpisalo ugovore o finansiranju/sufinansiranju nabavke besplatnih udžbenika sa svim kantonalnim ministarstvima obrazovanja koja su dužna nabaviti pripadajući broj kompleta udžbenika, a na osnovu vlastitih evidencija o učenicima u stanju socijalne potrebe ili evidencija, odnosno podataka prikupljenih od strane svih osnovnih škola sa područja svog kantona, i to najkasnije sedam dana prije početak školske 2021/2022. godine. Inače, u svrhu (su)finansiranja nabavke besplatnih udžbenika Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke je osiguralo 450.000,00 KM. Zahvaljujući kontinuiranoj podršci Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke u nabavci udžbenika, školske biblioteke raspolažu sa velikim brojem udžbenika koji će biti na raspolaganju učenicima koji ih nisu u stanju nabaviti“, istakla je Bandić.

Ono što se nikako ne smije zaboraviti u ovim situacijama punim zebnje i neizvjesnosti, jeste činjenica da dijete ima upijajući um i savršeno detektuje emotivno stanje svojih roditelja, te je stoga veoma važno kreiranje pozitivnih stavova u svim  životnim  situacijama. Roditelji moraju pokušati da svoju strepnju pred nadolazećim školskim danima ne iskazuju u njihovom prisustvu. Obrazovanje nikako nije puko, mehaničko memorisanje pojmova, već složen, specifičan, osjetljiv, interaktivan proces u kojem djetetu, prije svega, treba probuditi motivaciju i želju za novim spoznajama o sebi i svijetu oko sebe. Ohrabriti kreativnu misao zasigurno je najvažniji i najzahtjevniji zadatak današnjeg učitelja“, potcrtala je.

Naglasila je i da ono što se ne može kupiti jeste osjećaj slobode i sigurnosti, a jedino uz takve emocije, dijete može osjetiti radost učenja i sve čari djetinjstva.