Naučno-stručna konferencija “Labirint medijske (ne)pismenosti i prevencija izazivanja nasilja” uspješno je zaključena dvodnevnim sadržajem i zaključcima, a u organizaciji Udruženja “Edu Arena”, uz podršku Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke, Instituta za društvena istraživanja FPN-a Univerziteta u Sarajevu i Hanns Seidel Stiftung fondacije.
U Mostaru, 6. i 7. novembra 2023. godine u sklopu navedene konferencije svi prisutni su imali priliku čuti različita mišljenja, iskustva, analize, ali i potencijalna rješenja za medijsku (ne)pismenost i njen osvrt na mlade.
Konferenciju je otvorila ministrica Federalnog ministarstva za obrazovanje i nauke, prof. dr. Jasna Duraković, koja je istakla:
“Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke će učiniti sve da u sklopu reforme obrazovanja predmet Medijske pismenosti bude prisutan u osnovnim i srednjim školama, ali i u sklopu visokoškolskih ustanova. Opismenjavanje svih nas je prioritet ovog ministarstva i nadam se da će započeto imati svrhu.”
Kroz pet panela obrađene su sljedeće teme:
⁃ Uvod u pojam medijske pismenosti i kreiranje medijske zbilje
⁃ Medijska pismenost kao preduvjet za sprječavanje dezinformacija
⁃ Utjecaj medija na stav i ponašanje mladih
⁃ Medijska pismenost i obrazovni proces
⁃ Govor mržnje, prevencija nasilja i prepoznavanje stereotipa u javnom prostoru
Iskusni panelisti/ce iz akadamije, nevladinih organizacija i drugih institucija zajedno su pronalazili adekvatan izlazak iz ovog labirinta. U diskusijama su učestvovali:
prof. dr. Lejla Turčilo - Fakultet političkih nauka UNSA, mr. sc. Lea Čengić - Šefica odsjeka za sadržaje i medijsku pismenost RAK, doc. dr. Ivana Sivrić - Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru, Siniša Šešum, šef Ureda UNESCO-a u Sarajevu - Regionalni biro UNESCO-a za nauku i kulturu u Evropi, doc. dr. Lamija Silajdžić - FPN Sarajevo, Borka Rudić – Udruženje novinara BiH, Dejan Petrović - Urednik Ip-a BHT1 - BHRT, prof. dr. Emina Dedić Bukvić - UNSA - Filozofski fakultet- Odsjek za pedagogiju, prof. dr. Danijela Jurčić - Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru, prof. dr. Amer Osmić - Fakultet političkih nauka UNSA, Maida Bahto Kestendžić - Vijeće za štampu BiH, Denis Džidić - BIRN, prof. dr. Emina Dedić Bukvić - UNSA - Filozofski fakultet- Odsjek za pedagogiju, prof. dr. Semina Ajvaz - FHN Mostar UNMO, prof. dr. Damir Kukić - Filozofski fakultet UNZE, prof. dr. Mirza Mehmedović - Filozofski fakultet UNTZ, doc. dr. Anida Duduć – Fakultet političkih nauka UNSA, Anida Sokol - Mediacentar Sarajevo, mr. sc. Vildana Milavić – Psihologinja, Nihad Sladić- Specijalista za zagovaranje i kampanje ”Save the Children” za Sjeverozapadni Balkan.
Konferencija je završena konkretnim zaključcima, a posebno izdvajamo taj da je ovo prvi put da se institucionalno govori o ovoj temi i da će obrazovna reforma ići u pravcu usvajanja predmeta Medijske i informacijske pismenosti u svim osnovnim i srednjim školama, ali i na visokoškolskim ustanovama. Pored glavnog zaključka, predloženi su i sljedeći:
1. Cilj je da predmet Medijska i informacijska pismenost postane sastavni dio reforme obrazovanja u narednom periodu.
2. Visokoškolske ustanove su mjesto gdje se stalno trebaju potencirati novi oblici usvajanja znanja, a to svakako treba biti medijska pismenost, koja će biti prisutna u svakoj sferi izučavanja.
3. Uspostavljanje koncezusa šta je minimum standarda kako smatramo da je neko medijski pismen/a.
4. Izlazak iz ovog labirinta jeste definitivno odgoj i obrazovanje. Institucionalnim pokretanjem važnosti ovog pitanje je odskočna daska za širenje medijske pismenosti, što je dokaz i današanja konferecnija.
5. Na snagu treba stupiti nova paradigma, a to treba biti fantazija na nastavi i dati kreativnosti više slobode.
6. Naoštrimo svoje kritičke oštrice, propitujmo, razmišljamo i educirajmo se u svakom smislu. Cjeloživotno obrazovanje je ključ izlaska iz svih oblika nepismenosti, a najviše medijske.
7. Mediji trebaju jačati svoje kapaciteti, a posebno educirati buduće mlade novinare/ke.
8. Dodatno educirati i trenirati stručnjake/inje u oblasti medija, informacijskih tehnologija, koji će identificirati probleme i pronašli rješenje za iste.
9. Razvijati i održavati aktuelnost teme medijske i informacijske pismenosti, kao i aktivniju uključenost mladih u jačanju njihovih kompetencija.
10. Treba više poticanja za razvoj istraživačkog novinarstva sa kvalitetnim istraživačkim temama u Bosni i Hercegovini.
11. Sve je manje žalbi koje mladi upućuju Vijeću za štampu BiH, što dovodi do zaključka da mladi ne čitaju dnevne ili periodične tiskovne publikacije.
Više informacija i galerije fotografija bilježene tokom dva dana trajanja konferencije možete pronaći na našim profilima:
Facebook - Instagram - Twitter
Sarajevo; Naučna i stručna izdanja za univerzitetske biblioteke u FBiH
Sarajevo; Svečana akademija povodom Svjetskog dana nastavnika